Tesco UK: data od dodavatelů přes productDNA

26. listopad 2020 |
  • Aktuality
| Mikuláš Černý

Společnost Tesco ve Velké Británii usnadnila svým partnerům sdílení produktových kmenových dat přímou integrací do platformy s názvem productDNA. Tato integrace je vyvrcholením spolupráce maloobchodního řetězce s britskou členskou organizací GS1 a konečně umožní automatický přenos produktových dat. Dodavatelé již nebudou muset provozovat více platforem současně při zasílání kmenových dat (pro každého maloobchodního partnera jinou), ale nově budou moci spravovat svá data z jediného zdroje. Tím ušetří drahocenný čas a také získají jistotu menší chybovosti dat.

Kromě zefektivnění způsobu sdílení dat zavádí productDNA nový proces ověření správnosti dat. Tento krok je v souladu se současnými procesy společnosti Tesco; jejich cílem je zajistit nejvyšší možnou kvalitu produktových dat sdílených dodavateli. Tento ověřovací krok probíhá během zalistování produktu, kdy pracovníci GS1 UK porovnají základní data zadaná do productDNA s tzv. CGI obrázkem produktu a údaje v productDNA s tím, co je uvedeno na obalu produktu. Tým také ověří návrh příslušného čárového kódu, aby mohly být odstraněny případné nepřesnosti ve struktuře dat, popř. problémy při skenování symbolu. I když by někteří mohli nesprávná data nebo obtížně snímatelné čárové kódy chápat jako drobné administrativní problémy, opak je pravdou.

Chybná produktová data nebo čárové kódy, které se neskenují správně, mohou maloobchodníkům i dodavatelům způsobit velké komplikace. Ty mohou vyústit až v sankce pro dodavatele, jejichž produkty se ve fyzickém dodavatelském řetězci v důsledků chyb v datech „zasekly“.

Director of Commercial Transformation ve společnosti Tesco Andrew Hughes uvedl: „Zákazníci potřebují přesná produktová data, kterým mohou věřit. Bez ohledu na prodejní kanál, který zrovna využívají. Platforma productDNA poskytuje maloobchodníkům jednotný zdroj dat, u kterého je ověřeno, že splňuje standardy GS1, a také snižuje náklady pro dodavatele. Ze strany Tesca toto řešení urychluje uvedení nových produktů na trh, protože platforma je nyní plně integrována do našich systémů.“

Kromě společnosti Tesco je verifikace čárového kódu k dispozici všem obchodníkům, kteří používají productDNA jako svoji preferovanou platformu pro zalistování produktů. Patří sem mj. společnosti Sainsbury’s, Waitrose & Partners a Ocado. Tento standardizovaný přístup k evidenci a asdílení zachycení základních produktových dat a systémová kontrola jejich kvality poskytuje dodavatelům i odběratelům více času pro koncového zákazníka.

Mikuláš Černý
Manažer PR a komunikace
GS1 Czech Republic