Jak na produktové fotografie?

11. duben 2024 |
  • Aktuality
| Mikuláš Černý

Velká část zboží se prodává on-line a bez produktové fotografie se výrobce ani obchodník neobejde. Požadavky obchodníků na to, jak má produktová fotografie vypadat, se však často různí.

Doporučení GS1 pro český trh

GS1 Czech Republic připravila ve spolupráci s devíti obchodníky ze sektoru potravin a drogerie příručku popisující náležitosti, které by měly splňovat produktové fotografie zasílané českým obchodníkům za účelem jejich využití k online prodeji. Celý manuál ke stažení naleznete ZDE.

Doporučení jsou sestavena tak, aby vyhovovala požadavkům co největšího množství českých obchodníků a zároveň byla v souladu s mezinárodním standardem GS1 pro produktové fotografie.

Situace na českém trhu je v době vydání tohoto dokumentu nejednotná a požadavky na vlastnosti produktových fotografií se u jednotlivých obchodníků často různí. Příručka se soustředí na vlastnosti, kde jsou požadavky sjednocené. U vlastností, které sjednocené nejsou, je popsán požadavek většiny včetně upozornění na odlišnosti u některých obchodníků. Dodavatel by však měl vždy vycházet zejména z konkrétních požadavků svých obchodních partnerů.

Obchodníkům, kteří požadavky na produktové fotografie aktualizují, nebo vytvářejí poprvé, je doporučeno převzít jednotná a většinová doporučení z této příručky. Cílem je, aby český trh těmito postupnými kroky v budoucnosti dospěl k jednotným požadavkům na produktové fotografe.

Globální standard GS1

Globální standard GS1 pro oblast produktové fotografie nabízejí detailní doporučení i pro řadu dalších typů obrázků či sektorů. Zmínit můžeme například doporučení pro fotografie v sektoru zdravotnictví nebo tzv. Mobile Ready Hero Images, které jsou optimalizované pro zobrazení na mobilních zařízeních. Veškeré informace (v angličtině) naleznete ZDE.