Synfony pomáhá velkým i malým

15. kvě 2024 |
  • Aktuality
| Mikuláš Černý

 GDSN elektronický produktový katalog Synfony úspěšně odsunuje zastaralé zalistovací karty na smetiště dějin. Z jeho předností těží velké společnosti s tisíci publikovaných produktů i firmy, které přes katalog sdílejí produktová data u desítky SKU. Výhody moderního způsobu zasílání kmenových dat nám popsali přímo uživatelé.

V rámci českého retailu bylo v GDSN publikováno přes 53 tisíc položek. Společností, která prostřednictvím Synfony publikuje ze všech uživatelů nejvíce položek (přes 4 000), je Tchibo Praha. Z jejích odpovědí vyplývá, že pokud se nastaví hned na začátku dobře mechanismus importu dat, je nahrávání desítek položek v jednom okamžiku hračkou.
Je pozitivní, že uživatelé pro vkládání svých produktových dat často používají šablony či hromadný import. Prostřednictvím Synfony je možné publikovat data nejen na český trh, ale i do zahraničí. Dobrým příkladem této zkušenosti je společnost BEL Sýry Česko, které tým datových služeb GS1 Czech Republic pomohl odladit produktová data také pro Rakousko. Další prodrobnosti z praxe firem v anketě.

Anketa

1) Kolik položek jste prostřednictvím synfony publikovali a na které trhy?
2) Jak často Synfony používáte?
3) Jakým způsobem vkládáte informace o produktech?

Eliška Ondráková, Senior Non Food Planning Analyst, Tchibo Praha

1) Synfony využíváme od prosince 2022. Od začátku jsme do tohoto katalogu zalistovali více než 4 300 položek. Prozatím využíváme Synfony pouze pro český trh.

2) Společnost Tchibo má trochu jiný koncept prodeje než většina dodavatelů – každý týden představuje novou kolekci zboží. Proto pravidelně každý týden přes Synfony hromadně zalistováváme kolem padesáti nových položek. Jedná se o položky ze sortimentu spotřebního zboží (non–food), který i v obchodních řetězcích obměňujeme na týdenní bázi.

3) Vzhledem k množství zalistovávaných položek využíváme jejich hromadný upload. Prvotní nastavení vzorového souboru nás trochu potrápilo, ale nyní už je hromadné zalistování jednoduché, vyžaduje pouze propojení s naším souborem vygenerovaným z interního systému. Změny již zalistovaných produktů jsou také snadno proveditelné. Katalog je opravdu velmi uživatelsky přívětivý.

Michaela Borisovová, Key Account Manager, ALBI Česká republika

1) K dnešnímu dni máme v Synfony publikováno téměř šest set GTIN. Pouze v ČR.

2) Záleží na obdobích, resp. akcích u našich zákazníků. Aktuálně každý den, několikrát denně. Průměrně po celý rok jednou až dvakrát za týden.

3) Poslední dobou vyplňujeme manuálně, při přenosu dat do katalogu jsme využili hromadný import. V Synfony listujeme od loňského června a zatím jsme plně spokojeni. Řešení nám přijde uživatelsky přátelské, jednoduché. Skvělý je systém chyb, který je hlásí před publikací a navádí nás, co máme ještě vyplnit.


Daniela Platilová, Lead Master Planner, BEL Sýry Česko

1) Prostřednictvím Synfony jsme pro český trh publikovali bezmála devadesát položek a dalších vice než sedmdesát položek jsme publikovali pro naše zákazníky z Rakouska.

2) V prvotní fázi, kdy jsme začali Synfony využívat, jsme vkládáním, kontrolou a úpravami položek trávili několik hodin denně. Bylo to období, kdy jsme se s katalogem seznamovali, a kroky, které nám nyní zaberou pár minut, nám tehdy trvaly podstatně déle. Nyní již vkládáme pouze novinky, takže jej používáme několikrát za měsíc.

3) Prvních několik položek jsme vkládali ručně jednu po druhé, abychom se seznámili se všemi atributy, v další fázi nám práci dost usnadnil hromadný import z excelu, a to jak pro vkládání nových položek, tak i pro následné korekce. Pro vkládání novinek nyní využíváme šablony, které nám opět práci o něco urychlily.

Alena Kopečková, manažerka odbytu, Znovín Znojmo

1) Naše společnost se soustřeďuje pouze na tuzemský trh. Katalog Synfony využíváme od března loňského roku a zatím jsme publikovali téměř padesát položek.

2) S ohledem na náš sortiment nemáme zatím potřebu s katalogem pracovat častěji než jednou až dvakrát do měsíce.

3) Produkty vkládáme po jednotlivých položkách s využitím šablony. Elektronický katalog nám poskytuje časovou úsporu, protože ho využívá více našich partnerů. Nemusíme tedy vyplňovat tytéž údaje pro jiné zalistovací karty našich odběratelů. Zároveň naši odběratelé mají k dispozici aktuální informace.

Zdeněk Janoušek ml., jednatel, Fuski BOMA

1) Jsme rodinná firma. Specializujeme se na ponožkové a punčochové zboží, doplňkově spodní funkční prádlo a čepice. Z cca deseti tisíc přidělených GTIN je v e-katalogu Synfony publikováno třináct. Přínosy využívání standardů GS1 jsou nesporné ve všech směrech. Nejvíce nám pomáhají při řešení logistiky skladů, prodejen a výroby. Výrazně nám pomáhá napojení na firemní informační systém a mobilní terminály.