Blog
Za necelý rok jsme v ČR zaznamenali zdvojnásobení počtu čísel GTIN uložených uživateli do elektronických katalogů produktových dat. Počet unikátních položek označených jedinečnými čísly GTIN, jejichž kmenová data jsou přes GDSN sdílena, přesáhl hranici 40 000.
GDSN se kromě klasického retailu, DIY a zdravotnictví začíná prosazovat také v oblasti technologií pro domácnost. Konkrétně v sektoru vybavení koupelen ho úspěšně zavedl lídr severoamerického trhu, společnost Moen.
Již téměř sto let vyrábí řecká společnost FAGE jogurt a další mléčné výrobky. Firma je celosvětově uznávána pro kvalitu svých produktů a pro mnoho spotřebitelů je její značka synonymem pro řecký jogurt. Lídr trhu nespí na vavřínech a sází na technologické inovace. Nově začal svá produktová data sdílet přes GDSN.
Údaje o rozměrech produktu jsou velmi důležitou součástí kmenových dat. Pravidla pro měření spotřebitelských, obchodních či logistických jednotek jsou přesně dána standardem GS1. V procesu zalistování prostřednictvím GDSN (ale také pomocí klasických zalistovací karet) obchodníci očekávají, že se dodavatelé budou tímto standardem řídit. Mimo jiné je přesně definováno, co je šířka, hloubka či výška jednotky.
Standard GPC pro klasifikaci produktů představuje naprostý základ globální datové synchronizace. Zařazení produktu podle tohoto standardu je v GDSN povinné pro každou vkládanou položku. Podívejme se na něj blíže!
Dodavatelé pro zdravotnictví v GDSN pro český trh letos publikovali již více než 35 tisíc položek z oblasti zdravotnických prostředků.
Jedním z mnoha uživatelů GDSN je nejznámější on-line tržiště Amazon, které tento způsob zasílání produktových dat nabízí svým velkoobchodním partnerům označovaným anglickým termínem Vendor.
Řetězec Welkoop v Nizozemí provozuje více než 150 obchodů. Nabízí v nich přibližně 45 000 položek zahradního sortimentu, domácích potřeb, oděvů a doplňků. Aby bylo možné data všech těchto produktů v řetězci jednoznačně a spolehlivě sdílet, rozhodla se společnost pro GDSN.
Mobilní aplikace belgické asociace Aktina využívá GDSN k poskytování informací spotřebitelům o potravinách, které nakupují.
Tým datových služeb GS1 Czech Republic inovoval školení pro zájemce o GDSN a uživatele elektronického produktového katalogu SYNFONY. Kromě toho nabízí individuální konzultace.
Poslední dny odcházejícího roku. Příležitost bilancovat – jaký byl rok 2022 pro rozvoj GDSN na našem trhu?
Průměrný český dodavatel ročně vynaloží 250 hodin na vyplňování zalistovacích karet. Této agendy se zbavíte zapojením do GDSN! Ušetřené náklady a čas můžete věnovat svému corebusinessu. Jak GDSN funguje? Zjistíte v krátkém videu.
Strana 2 z 5